Katharismos Grafeiou
/

Πόσο σημαντικός είναι ένας πλήρης καθαρισμός γραφείου;

Πόσο σημαντικός είναι ένας πλήρης καθαρισμός γραφείου;

Η καθαριότητα του γραφείου ή χώρου εργασίας είναι αναγκαία όσο και αυτή του σπιτιού,ίσως και ακόμα περισσότερο, αν σκεφτεί κανείς τις ώρες που περνάμε εκεί και το ρόλο που η καθαριότητα παίζει στις σχέσεις μας με το κοινό, επισκέπτες, συνεργάτες και πελάτες. Όλοι προτιμούν να δουλεύουν σε ένα καθαρό περιβάλλον, να επισκέπτονται ένα καθαρό περιβάλλον. Λόγω της φύσης του γραφείου ως κοινόχρηστος χώρος, τα μικρόβια είναι εύκολο να εξαπλωθούν από τα αντικείμενα ή μέσω της ανθρώπινης επαφή. Έτσι, οι γνωστές ρουτίνες καθαριότητας που εφαρμόζουμε στο σπίτι δεν αρκούν για να μείνει και να φαίνεται καθαρός ο χώρος μας. Η προσέγγιση «από πάνω προς τα κάτω».  Ένας πλήρης και βαθύς καθαρισμός γραφείου πρέπει να ακολουθεί τη τακτική του «από πάνω προς τα κάτω». Χρειάζεται δηλαδή να ξεκινάει από τα ψηλά σημεία (ακόμα και με τη χρήση σκάλας) και να τελειώνει με το καθαρισμό του πατώματος. Για παράδειγμα, ξεκινάμε με ξεσκόνισμα, σκούπισμα και καθαρισμό αντικειμένων όπως ανεμιστήρες, σωληνώσεις, εξαερισμοί, πίνακες κτλ. Στο επόμενο βήμα, καθαρίζουμε σημεία που ερχόμαστε όλοι σε επαφή και οριζόντιες επιφάνειες όπως τραπέζια και γραφεία. Εδώ προτείνουμε τη χρήση ενός ήπιου αντισηπτικού/απολυμαντικού υγρού. Ο καθαρισμός των επιφανειών χρειάζεται μεθοδική προσέγγιση. Τα μέλη του προσωπικού του χώρου πρέπει να αδειάζουν όλα τα αντικείμενα από τα γραφεία και τα ράφια ώστε να μπορούμε να φτάσουμε σε όλα τα σημεία. Μη ξεχνάμε το καθαρισμό τζαμιών και πατζουριών. Επίσης, απολύμανση αντικειμένων όπως τηλέφωνα, πληκτρολόγια κτλ είναι κάτι παραπάνω από αναγκαία. Οι τουαλέτες είναι ο επόμενος χώρος που χρειάζεται βαθύ καθαρισμό «από πάνω προς τα κάτω». Η συνεργασία του προσωπικού του χώρου εργασίας και η ενημέρωση των επισκεπτών (πχ με πινακίδες) είναι πολύ σημαντικός παράγοντας για την διατήρηση της καθαριότητας και της υγιεινής για την τουαλέτα. Πολλά γραφεία διαθέτουν κουζίνες και χώρους που οι εργαζόμενοι τρώνε ή ετοιμάζουν το φαγητό τους (πχ φούρνοι μικροκυμάτων, τοστιέρες, γκαζάκια καφέ κτλ). Γι’ αυτό το λόγο η παρουσία και η χρήση αντισηπτικού και σε αυτούς τους χώρους και σε όσα αντικείμενα επιτρέπεται, είναι αναγκαία και εδώ. Αφού τελειώσουμε όλες τις εργασίες καθαρισμού στα ψηλά και μεσαία σημεία, μπορούμε να συνεχίσουμε με το πάτωμα. Τα χαλιά ή οι μοκέτες, εφόσον υπάρχουν, καθαρίζονται με γνωστές τακτικές του επαγγελματικού καθαρισμού όπως με τη χρήση ατμού κ.α.. Το πάτωμα καθαρίζεται με ηλεκτρική σκούπα και στη συνέχεια απολυμαίνεται με σφουγγάρισμα με τη χρήση ειδικού απολυμαντικού.

Ποια είναι τα λάθη που κάνουμε με το σφουγγάρι πιάτων;

Πόσο συχνά πρέπει να γίνεται ένας βαθύς καθαρισμός γραφείου; Η απάντηση σ’ αυτό το ερώτημα είναι απλή. Όσο συχνά χρειάζεται ο χώρος μας! Εάν υπάρχει μεγάλος αριθμός προσωπικού ή επισκεπτών η συχνότητα πρέπει να είναι μεγαλύτερη. Αυτά είναι κάποια κριτήρια για τη συχνότητα του βαθύ καθαρισμού. Κίνηση: Πόσοι εργάζονται στο χώρο; Πόσοι τον επισκέπτονται καθημερινά; Όσο περισσότεροι, τόσο πιο αναγκαίος ένας βαθύς καθαρισμός. Είδος επιχείρησης: Ένας βαθύς καθαρισμός κρίνεται πιο αναγκαίος σε μια μεγάλη τράπεζα ή ένα ιατρείο όπου περνούν καθημερινά επισκέπτες, απ’ ότι σε ένα μικρό γραφείο. Εποχή: Ο χειμώνας είναι η εποχή των ιώσεων άρα τότε χρειαζόμαστε ένα βαθύ καθαρισμό. Επίσης, εποχές όπου ο καιρός είναι βροχερός με συνέπεια να έχουμε λάσπη στο χώρο είναι καλές για έναν έξτρα καθαρισμό. Σε κάθε περίπτωση, μια εφαρμογή το μήνα είναι απαραίτητη. Διαβάστε εκατοντάδες άρθρα που θα σας λύσουν κάθε απορία για #cleansecta πατώντας εδώ