Praktikes Sumvoules

Η Φθινοπωρινή γενική καθαριότητα είναι πιο σημαντική για την υγεία σου από όσο νομίζεις.

Όλοι γνωρίζουμε για τη καθαριότητα της άνοιξης, είσαι όμως εξοικειωμένος με τη καθαριότητα του φθινοπώρου;

Οι ειδικοί λένε πως είναι απαραίτητη για έναν χειμώνα γεμάτο υγεία! Με την πτώση της θερμοκρασίας έξω και την ανάγκη θέρμανσης μέσα, σε πολλά σημεία του σπιτιού οι συνθήκες είναι ευνοϊκές για τη δημιουργία μούχλας και την αύξηση των ανεπιθύμητων βακτηρίων, μικροβίων και ακάρεων. Με απλές καθημερινές ενέργειες όμως, μπορούμε να κάνουμε το χειμώνας λίγο πιο ασφαλή, χωρίς ιώσεις, πονοκεφάλους και ταλαιπωρία.

Να λοιπόν μερικοί τρόποι για αποτελεσματική καθαριότητα το φθινόπωρο.

Αερισμός: Το κύριο πρόβλημα στα σπίτια το χειμώνα που οδηγεί στην εγκατάσταση και εξάπλωση των μικροβίων είναι η έλλειψη αερισμού και η υγρασία του αέρα (λόγω πχ του στεγνώματος των ρούχων, του μαγειρέματος). Η αντιμετώπιση αυτού του προβλήματος είναι απλά να ανοίγεις τα παράθυρα όσ  το δυνατόν περισσότερο! Η ανανέωση της ατμόσφαιρας του σπιτιού, φρεσκάρει τον αέρα που αναπνέεις, με αποτέλεσμα να μειώνεται η πιθανότητα να έρθεις σε επαφή με σωματίδια που διακινούνται με το βήχα όταν κάποιος είναι άρρωστος. 

Εντατικό τρίψιμο επιφανειών: Για να αποτρέψεις την εξάπλωση μικροβίων με τα χέρια, όλες οι επιφάνειες και αντικείμενα που χρησιμοποιείς καθημερινά πρέπει να καθαρίζονται με αντι-βακτηριδιακό υγρό. Για παράδειγμα, τα πόμολα των πορτών που όλοι στο σπίτι χρησιμοποιούν, συνήθως εμφανίζουν αυξημένη ποσότητα μικροβίων που εξαπλώνονται με απλή επαφή.

Σκούπισμα, ξεσκόνισμα, υφάσματα: Χαλιά, καναπέδες, μαξιλάρια και στρώματα είναι ακόμη ένα καταφύγιο για ακάρεα και βακτήρια. Το συχνό καθάρισμα τους είναι αναγκαίο αν σκεφτεί κανείς όλα τα υπολλείματα φαγητού, τα νεκρά κύτταρα και τον ιδρώτα που με τον καιρό συσσωρεύονται λόγω της χρήσης τους.

Καθαρισμός κρεβατιού και στρώματος: Σίγουρα έχεις κάποια συνήθεια που γίνεται στο κρεβάτι ή στο καναπέ που ναι μεν δεν πρέπει αλλά το κάνεις, όπως πχ να πίνεις το τσάι σου ή να τρως. Αν όχι αυτό δε σημαίνει ότι είναι τόσο πιο καθαρό το στρώμα σου! Όλοι οι άνθρωποι αποβάλλουν νεκρά κύτταρα κάθε βράδυ και αρκετοί ακόμα ιδρώνουν κατά τη διάρκεια του ύπνου τους. Όπως τα σκεπάσματα και τα μαξιλάρια, έτσι και το στρώμα σου μπορεί να κρύβει αποικίες ακάρεων! Σου προτείνουμε να σκουπίζεις σε εβδομαδιαία βάση το στρώμα σου, με σκοπό τη μείωση των υπολειμμάτων άρα και μείωση του ρίσκου εμφάνισης ακάρεων. Επίσης μπορείς να  χρησιμοποιήσεις μια βούρτσα ταπετσαρίας, (όχι όμως πολύ σκληρή για να μην τραυματίσεις την εξωτερική επένδυση) και να πλένεις το κάλυμμα του στρώματος κάθε μήνα.

Ά, και μη ξεχνάς να το αφήνεις να αεριστεί ανάμεσα στις αλλαγές!

Απλές κινήσεις που δεν απαιτούν πολύ χρόνο αλλά έχουν πραγματικά μεγάλη επίδραση στην υγεία μας!

Comments are closed